pudi-padimaa

Tuesday, February 09, 2010

Elupõline kilplane

Tegelesin just praegu sellega, millega kilplased tavatsesid tegeleda. Ehk siis - ehitasin asja valmis, vaatasin, et pole ikka see asi ja lammutasin maha. Mõttetu.

Tõlkides eelnevat teksti eesti keelde - lugesin paari kiiret ülevaadet lehelt skeptik.ee. Leidsin, et tore, lisasin endale lugemisvarasse.
Siis lugesin natukene veel. Selgus, et nii tore ei ole. Idee on algselt ilmselt hea olnud, aga enamike lugude puhul läheb mõttetuks bla-bla-bla´ks ja mahategemiseks kätte ära. Rääkimata demagoogiast ja muidu mullikeste ajamisest, mis kogu kommentaariumi läbivalt iseloomustab. On mõningaid toredaid kommentaare ka, aga kui ma muudkui ketran edasi ja edasi ja kõik mis tuleb, on jätkuvalt sõnaväänamine, siis ...EI sobi mulle see värk. Kui on midagi öelda, siis nii ütelge. Mõttetu möla võib kirjutamata jätta.
Kokkuvõttes - võtsin lehe lugemisvarast maha ja niipea sinna ilmselt enam ei satu. Umbes 15 minutit, siiski, sai mu blogi uhkeldada 9 asemel 10 lingiga.

Tegelikult on siiski rohkem asju, mida ma igapäevaselt jälgin. Aga need on rohkem erialased ja ma ei ole kunagi näinud mingit sügavat mõtet nende avalikustamisel. Näiteks kasutan ma igapäevaselt pubmed.com andmebaasi- mul on kindlad märksõnad ja nimetused ning olen püüdnud sellealastel artiklitel silma peal hoida. Kõike kahjuks ei jõua, eks ma lasen ka aeg-ajalt üle nurga.

Mõni aeg tagasi tuli mõte, et peaks hakkama blogi ka asjalikel eesmärkidel kasutama. Et kui juhtun mõnda toredat uuringut või vajalikku artiklit lugema, siis võiks seda ju ka teistele tutvustada. Või ka häirivate asjade eest hoiatama. Ma ei tea samas, kas see oleks vajalik või mõttekas. Mulle meeldiks, kui inimesed suudaksid endale vajalike ja oluliste asjadega ennast ise kursis hoida, aga see on ilmselt liigne naiivsus ja optimism.

Inimesed teavad hämmastavalt vähe kõigest sellest, mis on väljaspool nende otsest eriala. Olgu, kõike ei peagi teadma. Samas - mingi ülevaade ja kaine mõistus võiks ju olemas olla.
Näide 1: kui Te kasutate puhastusvahendit, mille tilk lahustab kogu rasva pliidi pealt ja mis võtab seintelt katlakivi maha, siis kas see aine võiks olla Teie nahale kahjulik?

Variant a) Ei
Variant b) Jah
Variant c) Ainult, kui seda kogemata sisse süüa
Variant d) Kust mina tean, ega ma bioloog ei ole

Eelnev jutt tegelikult igapäevaelus EI ole naljakas!!!:D

Sama jutt kehtib kõikvõimalike kemikaalide, mitte ainult puhastusvahendite kohta. Jah, värvide peal ongi hoiatus:"Mitte kasutada kinnises ruumis, peale kasutamist tube 12 tundi tuulutada!" lihtsalt selleks, et Teie elu põnevamaks teha. Sellel hoiatusel ei ole tegelikult mitte mingit praktilist väärtust, see on suurte kompaniide vandenõu, et globaalne soojenemine kiiremini kätte jõuaks. Ja nii edasi....

Suur hulk inimesi, kellele antakse ideed ja vastused valmismõeldud kujul on lollid ja ohtlikud. Ma saan aru, et see on tegelikult ammune tõde, aga mind on see teadmine kuidagi hiljaaegu tabanud. Kuidas inimesed ei saa aru, et kõiki asju meedias ei saa puhta kullana võtta lihtsalt sellepärast et ajakirjanik nii ütles. Või naabrinaine rääkis. Või kunagi kuskil kellegagi oli juttu....

Aga aitab virisemisest. Ma olen leidnud kõikidele oma probleemidele lahenduse. Ma hakkan lihtsalt kasutama blogi inimestele ideede ja vastuste genereerimiseks. Ja siis on kogu see manipuleeritav mass minu käpa all.

Mõistlik, eks. Kui sa ei suuda sellega võidelda, siis kasuta seda!

5 Comments:

At 10:03 PM, Blogger dooker said...

aga kust ma tean, et asi on kahjulik, kui ma ei loe silti? tunnistan - pole kunagi huvi tundnud autoaku sisu keemilise mõju vastu. käe võttis sügelema-kipitama ja riie... pudenes varsti tükkideks. nüüd tean ja kasutan kummikindaid. aga nää, elan :) ma tean, et lucky shot aga ma olen kõrgema isiku poolt mitme kaitse all. elagu kodused katsetused!

 
At 10:16 PM, Blogger Lauriin said...

aga loeks silti? selle peale ei ole kunagi tulnud?

 
At 2:05 PM, Blogger Kristjan Sander said...

Mis konkreetsemalt skeptik.ee puhul häiris...?

 
At 2:35 PM, Blogger Lauriin said...

This comment has been removed by the author.

 
At 2:36 PM, Blogger Lauriin said...

Ei häiri iseenesest mitte postitused, aga tigedaks ajab see, et kui kommentaariumist tahaks lugeda mõtestatud ja seostatud dialoogi, siis väga-väga tihti kipub asi lihtsalt... sõnavahuks kätte ära. ja üksteise mahategemiseks konstruktiive kriitika asemel. see ei ole mitte ainult skeptik.ee probleem - ja ei ole see ka esimene sait, mis seetõttu vaateväljast mõneks ajaks kaob. kasutan seetõttu pigem teatud välismaa lehti, kus kommenteerimine ei ole kõigile lugatud ja kus seetõttu teemavälist juttu oluliselt vähem

 

Post a Comment

<< Home